söndag 24 juni 2012

Midsommartårtan

Ett måste på en midsommartårta är jordgubbar, håller ni inte med? Så i år gick jag all in med jordgubbarna och gjorde tårtan till ett stort jordgubbsberg. Jag gör så många täckta tårtor så det är så roligt att spritsa en tårta också. Det måste jag göra mer känner jag :-)

Denna tårta är gjord med chokladbottnar, kokosmousse och jordgubbsfluff med jordgubbsbitar och spritsad med grädde. Spritsningen blev riktigt bra fastän grädde har en förmåga att bli lite bubblig. Inspirationen till spritsningen har jag hittat hos Sockerrus. Jätteenkelt med ett snyggt resultat, det gillar vi! Jag kan tänka mig att det skulle bli jättesnyggt med en len t.ex. chokladkräm.

Eftersom jag är inne i en kokosperiod så jag var jag ju tvungen att testa på kokosmousse. Jättegott! Receptet kommer upp snart.




Hoppas ni alla har haft en toppenhärlig midsommar!

4 kommentarer:

  1. Jättefin! Snyggt spritsat! Gillar berget med jordgubbar, kan aldirg bli för mycket av dem :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nä jordgubbar blir det aldrig för mycket av :-) i år behövde vi iallafall inte bråka om de vi ville ha, de räckte bra ändå :-)

      Radera
  2. Jätte fin tårta :) Snyggt med ett stort berg av jordgubbar! Man kan aldrig få för mycket jordgubbar ;)

    SvaraRadera