söndag 5 augusti 2012

Fikabordet - Banancuppisar

Banan och choklad gifter sig verkligen med varandra så vad kan då vara godare än banancupcakes med nutellafrosting? Inte mycket vill jag lova...MUMS! Jag ville inte att det skulle vara allt för mycket frosting på så jag valde att spritsa rosor istället för en hög topp.




Banancupcakes/muffins
ca. 12 st.

2 st mogna bananer
100 g smör, mjukt
2 dl strösocker
2 ägg
4dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl fil

Mixa bananen i matberedare. Tillsätt smör och socker och blanda i matberedaren till pösig smet. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda samman. Häll upp i muffinsformar. Jag fyller till hälften om man sedan ska ha frosting på. Grädda mitt i ugnen ca 12 min på 225 grader.

När de är klara vänd ur dem ur plåten och ställ dem upp och ner en stund så de plattar till sig. Det blir då lättare och snyggare när du spritsar på frostingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar