fredag 23 mars 2012

Mitt fredagsmys

Ugnsproblematiken har löst sig, dock inte riktigt så snabbt som jag önskat men snabbt ändå. Så på måndag morgon kommer vår nya spis. Såna här gånger är man glad att man bor i hyresrätt så det kostar oss ingenting :-) Nu hoppas jag bara på en fiiin spis :-) ja för det är ju viktigt, hihi.

Nu till min faktiska tanke med inlägget. Tänkte dela med mig av mitt fredagsmys. Jag tycker att det är spännande hur uttrycket fredagsmys verkligen tagit fäste i hela landet och så hemma hos oss. Stora dotra får bestämma vad vi ska fredagsmysa med och oftast ska det vara Pringles. Sen äter hon inte så mycket utan det är mest viktigt att det finns.

Men för mig blir det sällan chips utan jag lämnar det till man och dotter. Jag äter efter en egen variant av GI/LCHF och mår bättre än någonsin när jag gör det. Jag gick ner 20kg innan jag blev gravid med vår andra tjej men efter tuff graviditet var mycket av vikten tillbaka så nu är det tuffa tag igen, bort ska det :-) och eftersom jag vet att jag kan och har gjort det förr så upplever jag inte som jobbigt utan det bara rullar på. Självklart har jag perioder som är striktare och andra som inte är så strikta men så är ju livet. Jag är noga med att säga att jag inte fuskar när jag äter något "onyttigt" utan jag lever. :-)

Så för att gotta till det på helgen så gör jag ibland detta. Jag vispar grädde och smälter 86% mörk choklad som jag häller över. MUMS! Det slår chips varje gång :-)

Vem vet, kanske måste börja baka mer GI och LCHF-bakning. Så jag själv kan äta mer av det jag bakar. Just nu åker de mesta bakverk runt till grannar, kollegor och vänner så det är ju tur att de ställer upp och äter :-) hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar