onsdag 4 april 2012

Grattis Beatrice

Beatrice fyller tre år och önskar sig en snövittårta. Det fixar vi såklart :-) Jag har riktiga vårkänslor nu, även om de dämpas lite av snöstormen som yrde idag :(, men jag vill fortfarande bara frossa i klara och härliga färger. Därför bestämde jag att denna tårta skulle vara en riktigt flickig och färgglad tårta.

När jag frågade Beatrice mamma om vad hon gillade i godisväg, tänkte på fyllning, så fick jag svaret gelehallon så det var ju då ett ypperligt tillfälle att testa på gelehallonfluff för första gången. Receptet kommer inom kort. (HÄR finns receptet)

När Beatrice och hennes mamma kom och hämtade tårtan och jag tog av locket på kartongen så skiner hon upp bakom nappen och säger glatt: SNÖVIT. Det tar jag som ett gott betyg! :-)

Innehåll: vita bottnar med gelehallonfluff och ljus chokladmousse. Spacklad med gräddsmörkräm och täckt med sugarpaste.

Grattis fina Beatrice
En lite drömmande Snövit, kanske drömmer om sin drömprins? ;-)
Blomtema med blommiga bokstäver
Jag gjorde hälften av blommorna med lite strössel för att piffa upp dem lite extra.
Och även kanten längst ner piffades till med lite strössel.

Hoppas du har haft en toppenfödelsedag Beatrice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar