söndag 1 april 2012

Grattis finaste farmor

Min fina farmor fyller egentligen år på onsdag men vi firade henne idag. Det är roligt att göra tårtor till familjen för då kan man passa på att testa något som man velat testa.

Jag har länge tänkt att testa på att spritsa rosor, tycker det är läckert med tårtor med spritsade rosor. Jag brukar inte spritsa så mycket men vill så gärna bli bättre på det. Det behöver ju inte alltid vara täckta tårtor. Youtube är ju kanon för där kan man titta på instruktionsvideor, helt perfekt.

Det gick bättre än vad jag trodde och jag är nöjd med min första rosspritsning. Tyvärr råkade jag vispa grädden som jag spritsade med lite för hård och då blir inte spritsningen lika len och jämn.

Innehåll: chokladbottnar med hallonsylt, glasskräm, vaniljkräm och grädde. Hela tårtan var laktosfri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar