lördag 16 juni 2012

Grattis Hugo och Nils

Min underbara frisör Lena frågade om jag kunde göra två tårtor till hennes barnbarn och självklart ville jag göra det. Kul att kunna få göra något för henne som har klippt mig hela mitt liv :-)

Mitt första försöka på Bamse och det blev ungefär som jag hade tänkt mig. Lite mörkare än tänkt men det är ju sommar, vi får låtsas att han varit en tripp till Bali :-) Förutom figurerna så gjorde jag tårtorna likadana för jag ville att de skulle höra ihop. Första tanken var att jag skulle göra ett band runt kanten men satsade sen istället på cirklarna, tycker att det blev lite gulligt.

Innehåll: Ljusa bottnar med hallonfluff och vaniljfluff. Spacklad med gräddsmörkräm och täckt med och dekorationer i sugarpaste.





    
En lite brunbränd Bamse, nyss tillbaka från Bali, hihi :-)
Självklart måste Bamse ha många burkar dunderhonung så han är redo när något litet kryp är dum



Lille Skutt är en liten herre

Kantdekorationen på båda tårtorna
Hur gulligt är det inte med Nils på en liten ettårig kille? :-)

GRATTIS HUGO OCH NILS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar