tisdag 19 juni 2012

Kokosmuffins

Hur gott är inte kokos? Jag är just nu inne i en riktig kokosmani. Jag skulle helst vilja smaksätta allt med kokos. Jag sitter och funderar lite på midsommartårtan, vad tror vi om kombinationen kokosmousse och jordgubbar?

Idag körde vi här hemma iallafall lite bak på morgonen. Kokosmuffins, of course ;-) Hur goda som helst måste jag tillägga. Rekommenderas varmt! Receptet kommer efter bilden. De våriga muffinsformarna kommer från Dr Oetker. 


Kokosmuffins
ca 12 normalstora

Crisp:
1dl kokos
0,5 dl socker
30 g smör

Smält smöret. Rör ner socker och kokos och ställ åt sidan.

1 dl kokos
2dl vetemjöl
1,5 tsk bakpulver
2 dl socker
1,5 tsk vaniljsocker
0,5 tsk salt
2 ägg
50g smör
1 dl fil

Blanda alla torra ingredienser. Rör därefter ner de övriga. Fyll muffinsformar till ungefär hälften. Klicka därefter på lite av crispen. Grädde i nedre delen av ugnen i ca 12 minuter.

1 kommentar:

  1. Älskar med muffins! Haft det i det mesta jag bakat sista tiden, haha! Denna paj blev sjukt god, rekomenderar jag verkligen du testar nån dag om du gillar kokos :-) http://matochannatgott.blogspot.se/2012/05/jordgubb-och-kokos-paj-med-krispigt.html
    Veronica

    SvaraRadera