söndag 11 mars 2012

Grattis svärfar

Det är så svårt att veta vad man ska köpa när föräldrar och svärföräldrar fyller år för oftast har de redan alla prylar de vill ha och behöver. Så min man kom på att vi skulle göra en tårta till pappa hans nu när han fyllde. VI skulle göra en tårta ;-) haha. Men han är duktig att hjälpa mig med att färga sugarpasten och lite markservice. Mycket värt!

Så svärfar fick alltså en tårta som blev mycket uppskattad. Det är alltid roligt att ge bort ätbara presenter.

Till dekorationer gjorde jag en husvagn och en bil då svärfar tycker mycket om att åka iväg med deras vagn. Sixten, deras hund fick också vara med. Likheten är väl inte helt slående ;-) men de fattade direkt vem det skulle föreställa så det var ju bra. Enligt min äldsta dotter så såg min Sixten ut som ett snömonster ;-) haha.

Innehåll: vita bottnar med tobleronemousse och lemon curdgrädde. Spacklad med gräddsmörkräm.


Grattis Leif
Täckt och dekorationer i sugarpaste.
Gjorde dekorationerna som en oblat på tårtan.
Snömonstret, haha :-)
Detaljbild
Detaljbild
Kantdekoration

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar