torsdag 15 mars 2012

Vem är jag?

Jag läser många bloggar och tycker alltid att det är roligt att veta lite mer om den som ligger bakom den. Så jag tänkte att jag skulle berätta lite mer om mig själv :-)

Jag heter Sara Pierrou och är 28 år gammal. Det är konstigt att jag alltid måste fundera på hur gammal jag är, vill nog inte erkänna att jag närmar mig 30, :-). Jag är gift med underbara Daniel och tillsammans har vi två flickor som är 6 år och snart 8 månader.
Just nu är jag föräldrarledig från mitt jobb som gymnasielärare. Jag tänkte börja jobba igen till hösten men så långt vill jag inte tänka nu för det är ju så skönt att vara hemma. :-)

Hur jag ramlade in på tårtandet kan jag inte riktigt svara på. Jag beställde lite grejor och blev fast direkt. Det är ju hur kul som helst. Det jag gillar mest är att möjligheterna är näst intill oändliga. Det är bara fantasin som sätter stopp.
Jag gjorde min första tårta i slutet av 2005. Bloggen däremot startade jag inte förrän 2007 och från början hade jag den bara mest som en bilddagbok där jag lade ut bilder på alla tårtor jag gjorde. Men nu har jag en nyfunnen kärlek till den här bloggen och vill att den ska vara så mycket mer än bara en bilddagbok. :-)
Jag har haft ett par års break från tårtandet när jag började ett nytt jobb för jag kände helt enkelt inte att tiden räckte till. Det var i höstas som jag drog igång igen och nu är det roligare än någonsin. Nu blir det heller inte bara tårtor utan lite allt möjligt i bakväg. Som sagt, möjligheterna är oändliga så det är bara att låta fantasin flöda.

Är det något mer ni vill veta om mig så är det bara att hojta :-)

Jag och Subway Dude i London :-)

1 kommentar:

  1. Ja, det stämmer att det är roligt att veta lite mera om personen bakom bloggen. Tack! Ha en fin fortsättning på dagen!

    SvaraRadera