lördag 10 mars 2012

Star wars

Fina Linus fyllde sex år i januari och hade idag sitt barnkalas. Länge hade han bestämt sig att han ville ha en Batmantårta och självklart skulle han få det. Tills i onsdags, då ändrade han sig, såklart han skulle ha Star Wars tårta. Som tur var hade jag inte börjat med några dekorationer så det blev bara att tänka om lite.

Innehåll: vita bottnar med ljus chokladmousse och vanlijfluff. Spacklad med gräddsmörkräm och täckt med marsipan. Dekorationer i marsipan och sugarpaste.

Jag frågade Linus när jag visade tårtan: Vet du vem det här är? Svaret: Det är ju Darth Vader så klart jag vet det säger han med himlande ögon :-)

Målade texten med utspädd pastafärg för att få ett flammigt utseende. Blev helt ok tycker jag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar